My photo
18. A dreamer, A sinner and A shorty.

Aug 30, 2013

Kehidupan.

Assalamualaikum,

         Kehidupan. Kehidupan penuh dengan kepura-puraan. Kehidupan penuh dengan penipuan. Tapi kehidupan itu tidak lengkap jika tiada emosi. Suka duka, tangis ketawa. Kehidupan ini tidaklah semudah yang disangka. Apa yang kelihatan baik, suci, murni dibelakang kita pasti dicalit tahi olehnya.


Kalau suka, katakan suka,
Jangan di diam kan saja,
Kalau dah tak sayang,
Jangan disimpan,
Jangan diseksa,
Lepaskanlah.


 Kalau ada yang terkasar bahasa,
Maafkanlah,
Sesungguhnya manusia itu tidak sempurna,

Kalau sedih, 
Menangislah,
Jangan ditahan air mata itu,
Legakan hati mu.


 Hati,
Tiada siapa dapat memuaskan hati seseorang tu,
Tiada siapa yang tahu apa yang terkandung,
  
    

              Kadang-kadang kita tak pernah terfikir. Tak terdetik pun. Apa yang kita lakukan salah atau betul. Baik atau jahat. Dosa atau pahala. Sakitkan hati orang atau tidak. Sayang atau benci. Apa yang kita tahu hanyalah kepentingan diri sendiri. 

Ya,
Aku memang tidak sempurna. Aku seorang yang lemah. Tapi kau tak boleh tipu aku. Sebab aku bukan sebodoh kau. Aku bukan orang macam kau. Aku bukan orang yang tidak mempunyai hati perut. Yang suka menyeksa batin orang lain. Berubahlah sang arjuna yang pernah mendapat tempat di hati aku. Jangan buat lagi apa yang kau buat pada aku dahulu.